Wednesday, February 7, 2007

the animatori-slavonski brod

svakako najpoznatiji slavonsko-brodski bend svih vremena,koji je i dalje ostao "ne zapamcen" lezati cijeli dan u sjeni,i za veliku vecinu ljudi koji su dolazili iz istog grada (zalosno) !! ..

par zanimljivih stvari o,The Animatorima,Kresimiru Blazevicu,Blazevicevoj knjizi "ostat cu mlad",inace (prvoj domacoj rock autobiografiji uopce u Hrvatskoj) mozete procitat u iducem tekstu:


Dobre vibracije koje su se dogodile u glazbi osamdesetih još i danas traju, te ne ostavljaju ravnodušnima ni sve generacije koje su nastupile poslije. Hrvatski Elvis Costello - Krešimir Blažević - frontmen i duša jedne od najzanimljivijih rock grupa toga vremena, Animatora, u autobiografiji Ostat ću mlad prisjeća se ludih godina, nastanka benda, života rock'n'roll zvijezde i svega što uz to navodno ide. Blaževićeva autobiografija protkana je finim humorom, obojena autoironijskim tonovima i još je jedan, itekako poticajan, dokument koji govori o novom valu.
Ostat ću mlad skida koprenu mitova s jednog razdoblja pričajući priču o vremenu koje je imalo svoje heroje, velike i male, a jedan od njih bio je i sam autor.

Krešimir Blažević rođen je 1958. u Slavonskom Brodu gdje je završio realnu gimnaziju i osnovnu glazbenu školu za violinu i gitaru. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu diplomirao je etnologiju i komparativnu književnost. Radio je sve što se u glazbi može raditi. Od 1982. intenzivno se bavi glazbom kada je osnovao vlastitu grupu Animatori te u njoj bio skladatelj, tekstopisac, pjevač i gitarist. 1989. bio je glazbeni urednik i organizator programa u Glazbenom klubu Kulušić, te glazbeni producent. 1991. radio je kao urednik publishinga u Croatia Recordsu. Objavio je zbirku poezije I jedne i druge i knjigu pripovijedaka Sam u koloni. Pisao je glazbene kritike u časopisima Vijenac, Kana i Cantus. Član je Hrvatskog društva skladatelja, Hrvatske glazbene unije, čiji je jedan od osnivača, a njegova kratka biografija nalazi se i u izdanju (Sveučilišta Cambridge Who is Who in Popular Music).
Prvi je doveo u Zagreb irsku folk skupinu (The Dubliners), a s engleskom je grupom Matchbox snimio album uživo koji je i producirao, ali nikada nije objavljen. 1990. godine producent je albuma Blue Moon. 1991. godine urednik je u Croatiji Records, kada kao glazbeni urednik priređuje nekoliko kompilacija grupa Indexi, Tutti Frutti te Kemala Montena. S Animatorima je održao mnogo koncerata i pojavljivao se u svim televizijskim emisijama. Bila mu je posvećena jedna od HTV-ovih emisija Koraci. 1998. godine s opernom je pjevačicom Brankom Šeparović započeo projekt narodnih pasijanskih i uskršnjih pjesama koji treba dovršiti. Branka Šeparović nastupila je na manifestaciji Pasionska baština pjevajući njegove obrade nekoliko takvih pjesama u Klubu književnika Hrvatske. Svirao je i s grupom Guitar Playboys (koja je, na neki način, začetnik BBTwang-a), a s kojom je prošle godine nastupio u sklopu etno večeri na festivalima u Stonu i Neumu te na Šalati u Zagrebu u sklopu dobrotvornog koncerta.

2001. zajedno s Brankom Bogunovićem Pifom snimio je album (Julija je bacila svoj krevet kroz prozor).

ANIMATORI Osnovani 1980. Originalna postava: Tomislav Brezičević - Toco, bubnjevi (Slavonski Brod), Andro Purtić, bas (Šolta), Vatroslav Markušić, violina (tada Zagreb, a prije Varaždin) i Krešimir Blažević (Slavonski Brod) Ako zanemarimo prvu postavu, uz Krešu su najduže vremena u grupi proveli bubnjar Goran Markić i basist Zoran Haraminčić.

Popis albuma:
1982. singl Male curice/Živjeti mirno
1983. LP Anđeli nas zovu da im skinemo krila
1984. LP Svi momci i djevojke
1987. LP Dok ležim cijeli dan u sjeni
1992. LP Proljeće je zakucalo/Duhovi iz prošlosti
1995. CD Reanimatori (kompilacija)
1996. CD Sanjarica
1998. CD K.B. & The Footballers
1999. CD Ima još puno vremena (uživo - Kulušić)

IZ KRITIKA:

Bez obzira na postignute ili nepostignute tiraže, ništa ne može poništiti mladenački polet i teenagersku tjeskobu početnog razdoblja Animatora, kao i nikada odbačeni estradni aksiom Krešimira Blaževića da skladanje i sviranje rocka podrazumijeva održavanje vječne mladosti, jasno naznačen i naslovom programatske skladbe Ostat ću mlad. Takvim nepokolebljivim opredjeljenjem Krešo Blažević postao je najnadahnutiji domaći interpret istog onog etosa koji je stvorio Good Vibrations Beach Boysa, Days Kinksa ili Summer In The City Lovin' Spoonfula ili kraće rečeno ponajljepših himni mladenačke bezbrižnosti i naivnosti. Darko Glavan, CD Reanimatori

Upravo su Blažević i Animatori ostali uspješnim primjerom zvukovnice šezdesetih prebačene u osamdesete godine, što je postalo moderno tek u devedesetima. Možda zato Blaževićeve punokrvne melodije s pametnim tekstovima i nadahnutom svirkom benda s pomoću primjereno odabrane liste producenata nisu postale masovna senzacija.Hrvoje Horvat, Vjesnik

recenzija Karla Nikolica:

U posljednje vrijeme mnogo se govori i piše o novom valu. Snimaju se i dokumentarci te održavaju koncerti u spomen na nezaboravne osamdesete. No, čini se da je nostalgija za tim danima divlje slobode i stvaralaštva u obrnuto proporcionalnom odnosu s kreativnim doprinosima nostalgičara. Stublić, Rundek, Sacher i Houra (a o Johnnyju da se i ne govori) nisu baš skloni pretjerano sentimentalnim izjavama na zadanu temu. Krešimir Blaţeviż bio je pomalo netipičan sudionik novovalnih strujanja u glazbi. Stilski bitno različit od ostatka rokerske ekipe, no ipak daleko od lakih nota (premda se ponekom možda i ne čini tako). Njegovi Animatori nisu nikad postali velik bend poput Valjka ili Kazališta, niti su bili politički provokativni kao Azra. Ipak, Blaţeviżev se autorski doprinos zlatnim osamdesetim bez dvoumljenja može smatrati značajnim. Većina ga pamti po lako probavljivim hitovima kao Ljeto nam se vratilo i Anđeli nas zovu da im skinemo krila, no on je od početka bio vrstan singersongwriter. To su i njegovi postanimatorski radovi, poput albuma K.B. & The Footballers, potvrdili.
Knjiga Ostat ću mlad govori - pomalo tribusonovski - o Blaţeviżevim glazbenim počecima, koncertima, susretima s velikima (Dugme, Azra, Čorba), nekim doživljajima po gostovanjima, osobnim tragedijama i uspjesima. On demistificira famu o životu rock zvijezde, ne razmeće se, nego, primjerice, šarmantno spominje propuštene prilike za bliske susrete s obožavateljicama. Ispričat će i kako su ga nekad povezivali uz prezimenjaka Jakova, a danas isto čine s Ćirom, te kako je u Požegi svirao pred praznom dvoranom, a u Sevnici odsvirao najbolji solo u životu. Doznat ćete i koji su mu glazbeni uzori (Beatlesi naprijed, ostali stoj). Riječ je o ponajprije osobnom spomenaru lišenom glorificiranja starih dobrih vremena.
Kad se spominje novi val, malo će se tko sjetiti kuštravog mladića s naočalama velikih okvira. Ipak, autor kalibra Kreše Blaţeviża i danas bi itekako dobro došao hrvatskoj sceni. Njegovo spisateljsko umijeće ide u prilog toj tezi. U svojoj je kratkoj muzičkoj autobiografiji, naime, onakav kakav je i kao rock tekstopisac. Duhovit, suvisao, nepretenciozan i jasan.
U pogovoru knjige svoje su osvrte na Krešino žitije napisali Darko Glavan i Hrvoje Horvat, knjiga je bogato opremljena fotografijama Blaţeviża i prijatelja, crtežima te kratkim odgovorima na ono famozno pitanje - a kako je nastala ova pjesma? Može je se doživjeti i kao kratak priručnik za mlade rockere koji žele postati popularni, zaraditi nešto novca, ali i ostati vjerni sebi.

jos par zanimljivosti:

zagrebačka grupa Animatori se zainteresirala za Predina, pa je on gostovao u pjesmi “Bijeg” sa njihove ploče “Dok ležim cijeli dan u sjeni” (Jugoton 1987.). Predin je pjevao i napisao dio teksta na slovenskom koji je otpjevao lider Animatora Krešimir Blažević.

1983,snimljen je film S.P.U.K. ,u kom se cuju i The Animatori..

2006, u srbiji je snimljen treci dio filma Mi Nismo Andjeli,a u filmu se cuje obrada najpoznatijeg hita The Animatora (andjeli nas zovu da im skinemo krila)..

dio iz knjige "ostat cu mlad"

Hrvatski novi val koji nikada nije egalizirao svoje nositelje prema, možda poštenim, zaslugama svakako ne bi bio potpun bez spomena imena i djela grupe Animatori. Lepršavih pop suboraca iz sjene, dostojnih partnera bilo koga od zapadnjačke garde profanih i pametnih autora čija je lakoća melodija ispisivala neke od istinski najljetnijih hitova domaće pop rock glazbe, čije su melodije duboko ukorijenjene u asfaltu svakog iole većeg gradića (bilo primorja, ili kontinenta) i izlaze napolje sredinom lipnja, kad ih već naprasno zaboravlja masovna svijest drugim godišnjim dobima, i od onda slijedeća tri do četiri mjeseca uz Haustorove lake komade «Moju prvu ljubav», «U la la la» negdje pritajeno vreba na radio valovima i podsjeća na ona romantična, nostalgična vremena sredine 80.-ih kada ni sami akteri nisu bili potpuno svjesni veličine traga i pečata koji će ostaviti na domaćem pop rock tkivu. I hmmmmm, okus boljih vremena za glazbu ne skidaju s usana nakon bilo kojeg od tih jednostavnih i svakidašnjih, a opet tako osobitih refrena.«Anđeli nas zovu da im skinemo krila» gađaju «Male curice» i «Djevojke u ljetnim nošnjama» neki su od hitova Animatora kojima su animirali vrlo ciljanu studentariju koja inače ne bi samo tako škicala društvo nepravilnih zuba, povećih dioptrija, koje u nekom parku drži gitare i štucne koju uz karnister i sjenu velikog Đonija B Bad Štulića, dok njihov autor Krešimir Blažević «leži cijeli dan u sjeni» i poput, ne tako starog, ali prekaljenog gradskog mačora zna znanje i iz rukava sipa sve one divne pjesme koje su Vlada Divljan i Srđan Šaper znali pak u BG Idolima.To je zaleđe njihovih dobrih vibracija. Dešifriranih pomoću kodova koji se zovu: iskrenost, dobra ćud, ironija, i talent.Krešimir Blažević bio je i ostao motor i klipovi banda Animatori. Čovjek je čiji se vijek trajanja uz Filozofski fax (etnologija i komparativna književnost) u Zagrebu namjerno ograničio i vezao lancima za glazbu. Bilo kao programer zbivanja u Kulušiću još kada je pokušavao održati kakav takav dignitet i duh prošlosti, bilo kao urednik izdanja u Croatia Recordsu prvih godina krštenog djelovanja, bilo kao glazbeni kritičar u nekoliko kulturnih časopisa, bilo kao producent, bilo kao autor, i napose, bilo kao književnik čija će autobiografija, 20 godina kasnije, biti prvom takve vrste u nas.I odmah vrlo opuštenim i slatkim štivom o pravilnom srastanju tog vremena 80.-ih, o stardom sustavu, svim privilegijima i trikovima koji idu uz nj. S dovoljnim odmakom da ne bude proglašenom egotripašenjem bez razloga i temelja.O svojim luckastim godinama i doživljajima s Bregovićem i Dugmetom, o koncertima širom Krasne naše i one bivše Yu – Hu države, o raznim epizodama sa pozornica i iza scene protkano tečnim štivom i blagom autoironijom, Blažević otkriva upravo onoliko koliko smo slutili da bi trebali znati. Naravno da se nije razgolitio do kraja. Bilo bi naivno očekivati full monty, no kako je u Animatorima perolako prilagodio duh 60.-ih u pitki pop izričaj, tako je još jednom fotokopirao vrijeme trajanja novog vala dvije dekade poslije i dao nama svima tada musavim mulcima priliku iz gotovo prve produžene ruke provjeriti priče starije braće i sestara koji se danas kunu kako nema onog zajedništva i one super vibre koja je tada povezivala rock and rollere, ma tko god to bio. (J. A.)


usput napisano,dodati su intervju (s desne strane bloga) koji je vodjen izmedju Kresimira Blazevica i jednog od urednika slobodne dalmacije,i video spot skupine Kulen Gang koja je obradila staru stvar The Animatora (dok lezim cijeli dan u sjeni),Kreso ko gost u naplatnoj kuci (onaj s duzom kosom)..

hitno"pregledati male curice" koje se pojavljuju u spotu :-)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home