Friday, November 14, 2008

Ajde Dan Prodji

Ajde, dan... prođi... je dugometražni igrani prvijenac Matije Klukovića iz 2006., poznat po tome što je sniman kroz tri godine u potpuno nezavisnim produkcijskim uvjetima, s buđetom desetorostruko manjim od prosječnog igranog filma u Hrvatskoj, odbijen od Pulskog filmskog festivala, a da bi zatim osvojio nagradu za najbolji hrvatski film na Zagreb Film Festivalu te međunarodnu premijeru održao na prestižnom filmskom festivalu u Rotterdamu.
Dodatni interes javnosti polučio je činjenicom da ga je načinio autor bez formalnog filmskog obrazovanja te da je to prvi dugometražni igrani film u povijesti hrvatske kinematografije čiju filmsku fotografiju potpisuje žena (Bojana Burnać).
Nakon zagrebačke premijere u kinu Tuškanac 2007., pobire jednoglasne komplimente hrvatskih filmskih kritičara, između ostaloga nazivan „...najvećim otkrićem hrvatske kinematografije od Ritma zločina Zorana Tadića iz 1981.“ (Damir Radić, Nacional), „...najzanimljivijim nezavisnim filmom nastalim posljednjih desetljeća“ (Nenad Polimac, Globus) te „...potpuno drugačijim od bilo čega što se u Hrvatskoj trenutno snima“ (Jurica Pavičić, Jutarnji list).

-sasvim slucajno naletio sam na tekst vezan (ne ovaj gornji) za ovaj film prije nekih godinu,godinu i pol dana..kako sam naletio pitate se vi ??,sjecam se da sam trazio nesto vezano za film Ritam Zlocina,pa sam tako sasvim slucajno bauljajuci internetskim prostranstvima procito i neki sporedni kraci tekst vezan za ovaj film koji mi je bio savim dovoljan da se bacim u potragu za bilo kakvim daljnim informacijama vezanim za film koji je preveden kao (slow days)..prije nekih mjesec-dva,opet savim slucajno jel,glavna meta mi je ovaj put bio legendarni "youtube".zahvaljuci njemu,prvi put mi se pred ocima ukazo i dio vizualnog koncepta filma o kojem pisem..sve u svemu,trailer mozete od danas pogledat i na blogu,a prostor za pozitivne ili negativne kritike vam je ustupljen pod komentarima..da,ako netko od posjetitelja ovog bloga posjeduje doticni film,zahvalan bi bio za linkove koje mozete takodjer ostaviti pod komentarima..hvala !!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home